اخبار و مقالات

​اجرای فاز دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب‌ برفکی
تاریخ انتشار : 1395/4/21 ساعت 10:24:14


اجرای فاز دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب‌ برفکی

 
مواد غذایی> رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه بیماری تب برفکی در کشور تقریبا به حالت کنترل درآمده است، گفت: قرار است اجرای فاز دوم واکسیناسیون علیه این بیماری از ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری آغاز شود.

سیداحمد مقدسی درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری تب برفکی در کشور با بیان اینکه بنده اطلاعی از شرایط دام‌های سبک در این زمینه ندارم، اظهارداشت: در بخش دام سنگین و با اقدامات سازمان دامپزشکی و تحت پوشش قرار گرفتن گله‌ها، بیماری تقریبا تحت کنترل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بعد از ایام عید بیماری تقریبا کنترل شده است، گفت: مسئولان موفق شدند با انجام واکسیناسیون بیماری را کنترل کنند، ضمن اینکه آنطور که شنیده می‌شود، قرار است اجرای فاز دوم این واکسیناسیون از ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری آغاز شود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور اضافه کرد: دولت باید بودجه لازم را برای این کار در اختیار سازمان دامپزشکی قرار دهد تا بخش تولید این همه زیان نکند و سرمایه‌های ملی از بین نرود.

مقدسی درپاسخ به این پرسش که شیوع تب برفکی  کدام استان را بیشتر درگیر کرده و دامداران آنجا در شرایط سخت‌تری قرار دارند؟ با اشاره به اینکه تقریبا تمام کشور درگیر این بیماری است، افزود: شیوع این بیماری از غرب ایران (آذربایجان غربی) شروع شده و در تمام  کشور گسترش یافته است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قیمت دام زنده پس از ایام عید تغییری داشته است؟ گفت: خیر، هنوز هیچگونه تغییری در این زمینه به‌وجود نیامده و در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم گوساله نر حداکثر حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان است.

منبع:مهر